hugs Pictures, Images and Photos

30.4.10

Trafik tırmık t t t

Çok didaktik olmayı başaramıyorum ben.
Kopyala yapıştır da bi yere kadar.
Daha çok deneyimlerimi yazmak takıldıklarımı soruşturmak daha iyi gelicek sanki.
Mesela bugün kızlardan biri diğerini tırmıklamış, annesi de dayandı kapıya tabi. Ama nasıl olurlar, siz nerdeydinizler.
20 tane gözümün olmasını çok istedim o an.
Ama yok tabi sadece 2 tane, birisi de ameliyatlı ve yarım gören zaten.
Neyse o içini döktü rahatladı. Ama bende o saatten bu yana bir sıkıntı.
Ne yazıkki okulöncesi eğitim hala çocuk bakıcılığı olarak görülüyor ülkemizde. Kadın evdeki diğer çocuklarına bakabilmek için gönderiyor okula çocuğunu .
Hal böyle olunca da sen çocuk bakıcısı olmaktan öteye gidemiyosun onun gözünde.
Halbuki okulöncesinde uygulanan sistem belki de ülkede uygulanan en iyi eğitim sistemi.
Yaparak yaşayarak öğrenme benim en çok önem verdiğim kuramlardan birisi.
Bugün mesela trafik kurallarını çok eğlenerek öğrendik biz. Hepsinin de harika öğrendiğine bahse girerim.
Trafik işaretleri yaptık kestiğimiz kağıtlarla boyadık yapıştırdık.
Tahta bloklarla yollar yaptık. Düz çizgiyi ve düz çizgiden yürümeyi kavradık. Biraz da denge tabi.
Dikdörtgen kesilmiş plakalara öğrendiğimiz numaraları  yazdık. Çaktırmadan daha önce öğrendiğimiz sayıları da pekiştirmiş olduk. O plakaları iplere geçirdik ve bağladık. Yine çaktırmadan bağlamayı öğrendik.
Otobüs sesi çıkardık. Birisi ambulans oldu.
Karşıdan karşıya geçerken önce sağa sonra sola baktık. Sağımızı solumuzu unutmamak için sağ elimize kırmızı ip bağladık.
Yeşilde geçtik
Kırmızıda durduk
E sen de bir dur ama artık hay kahrolası tırmık

Resim için : TIK

4 yorum:

  1. TIK'lı satırı da sayarsak, son dört satır şiir gibi olmuş :) Etraf da çiçeklenmiş aman ne güzel. Tırmıkları biz evde tek çocuğa bakarken bile zaptedemiyoruz. Evet, farkettim ki biz sizden çok şey istiyoruz ö'rtmenim. Kolay gelsin...

    YanıtlaSil
  2. Tırmık iyidir, hayatın sonraki kademelerinde alabilecekleri tırmıklar için bir ön çalışma olmuş...

    Tırmık bir insanı öldürmez, ama trafik öldürür..
    Sen harikasın Fundacım, tırmık ta oluversin...

    öpüyorum.

    YanıtlaSil
  3. ay evet evren :) keşke 20 gözüm olabilse ama 2 göz bazen yetmiyo işte..ya da her anne benim kadar rahat değil ne biliyim yüzü tırmıklanmadan dizleri kanamadan bir çocukluk olmamalı bana göre

    YanıtlaSil
  4. burcu sonradan duydum yaprak şunu söylüyomuş annesine " bi daha yapsın saçını başını yolarım onun " pes dedim cidden .. fazla ön alıştırma sanki :)

    YanıtlaSil

İzleyiciler