hugs Pictures, Images and Photos

2.2.10

20 bile çok geç..

Evet evet annelik eğitimi için 20 bile çok geç.. Daha 15 inde falan başlanmalı. Çocuklar için 7 çok geç diyorlar ama ya onları yetiştirenler, onlar eğitimsiz olursa çocukları eğitmenin ne anlamı var ki...

Kızdım yine, yine öfkelendim. Ama nutkum tutuldu, hiçbirşey yapamadım..

Efendim güneşi görünce kendimiz parka atıveriyoruz Emreyle. Bu gün de öyle yaptık, en hakiki son D vitaminlerini toplıyalım istedik. Parka gittik yine. Birkaç çocuk, birkaç anne. Annelerden biri yüzünü asmış, , sürekli gözleri oğlunun üzerinde. Tanrım nasıl bir bağırmadır o, nasıl bir tartaklamadır küçücük çocuğu.. Çocuğun tek yaptığıysa havuzun yanına gidip sadece balıklara bakmak istemek. Yavrum büyük bir ihtimalle annesinin neden bağırdığını, kendisini neden tartakladığını anlayamadı bile. Ben çok iyi anladım ama. Büyük bir ihtimalle hatun eşiyle kavga etmiş ve acısını o minicik yavrudan çıkarıyor. Ve sanırım ki bunu hep yapıyor. Küçücük meleğe "oraya gitme, gebertirim seni " diyor kadın. Çocuğun yüzünde ürkek bir ifade..

Akademik bilgi olarak okulda öğrendiğim en iyi şeylerden biri " yapamayacağın şeyi çocuğa söylemeyeceksin " bilgisiydi.

Seni polise veriririm, veirirmisin peki , hayır, öyleyse söyleme öyle

Ayaklarını kırarım senin, kırabilirmisin, hayır, öyle de deme

Yemeğini yersen sana istediğin oyuncağı alırım, alıcak mısın peki, eğer cevabın hayırsa, sakın yapma bunu bidaha...

Evet varlar ve öyle çoklar ki, ve onların büyüttüğü çocuklar beni öyle endişelendiriyor ki..

Emre de şaşkın şaşkın baktı parktaki anne ve çocuğa, korktu sanırım. Onların yanına yaklaşmadı bir daha. Sonra da bağırmalar yerini vurmaya kadar götürünce, orayı terk etmek istedim hemen, kaçmak istedim. Sustum sadece kaçarken ,hiçbişey söylemedim,söyleyemedim....

Az önce Emre mutfaktan beni çağırıyor. Ama nasıl biliyormusunuz "gel dedim sana burayaaaa" Diğer çocuk için elimden bişey gelmiyor ama, oğluma yaşadığı bu günü unutturmalıyım. Biraz mısır vardı evde , patlatsam şimdi, en sevdiği çizgi filmi açsak, birlikte seğretsek, uyurken ona uyduruk "kurnaz tilki " masalımızı anlatsam, unuturmu acaba bugün gördüklerini. Umarım unutur..

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

İzleyiciler